lørdag den 11. december 2010

Virgin Macaroons

Ja jeg er ikke længere en Macaroon virgin :-)
Nu har jeg længe set den ene lækre opskrift på French Macaroons efter den anden og haft lyst til at prøve at lave de små himmerigsmundfulde, men fordi de har ry for at drille har jeg ikke turde kaste mig ud i det.
I dag havde jeg imidlertid nogle æggehvider som skulle bruges snart så jeg tænkte. "Hvad pokker"... og kastede mig ud i det (næste gang køber jeg altså mandelmel i stedet for selv at kværne mandlerne)

og tænk... de blev da ikke perfekte, men heller ikke mislykkede på nogen måde. De hævede fint i ovnen som de skulle og havde den helt rette blanding af sprød ydre og blød indre. Det er bestemt ikke sidste gang jeg prøver dem.


Jeg lavede en pistacie-variant som jeg lagde sammen med kakao-Bailey buttercreme.... Mmmm....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar